Aby wysłać produkty do konsumenta, sprzedawca musi pozyskać od nabywcy odpowiednie dane kontaktowe. Obawy użytkowników przed ujawnianiem swoich danych w sieci są zrozumiałe, jednak podczas bezpiecznych zakupów jest to uzasadnione i konieczne. W artykule omawiamy, jakie informacje są niezbędne do nadania paczki i jak upewnić się, że robisz zakupy w bezpiecznym sklepie internetowym.
Dane potrzebne do wysyłki – co jest konieczne?
Dane potrzebne do wysyłki mogą się nieco różnić w zależności od wybranej formy dostawy produktów ze sklepu internetowego. Tym, co jest potrzebne zawsze, jest imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Kolejne wymagane informacje mogą być różne. Jeśli wybierasz dostawę do domu czy mieszkania, konieczne będzie podanie dokładnego adresu – nazwy ulicy, numeru budynku i mieszkania, kodu pocztowego i miejscowości. Niekiedy w sklepach internetowych należy też wskazać województwo. Jeśli decydujesz się na dostawę do Paczkomatu®, adres domowy nie powinien być wymagany. Wystarczy, że wprowadzisz numer danego Paczkomatu®, wpiszesz jego adres lub odnajdziesz go na mapie. Podobnie jest z punktami odbioru czy odbiorem towaru w sklepie stacjonarnym.
Dane potrzebne do wysyłki paczki – bezpieczeństwo
Wielu użytkowników ma obawy przed podawaniem swoich danych osobowych w sieci. Jest to jak najbardziej właściwa postawa, warto jednak zachować zdrowy rozsądek. Podczas robienia zakupów online oczywiste jest, że sklep internetowy potrzebuje danych, by wysłać zamówienie bezpośrednio do klienta. Nie ma w tym nic niebezpiecznego, o ile pamięta się o tym, by korzystać z zaufanych i sprawdzonych witryn. Twój niepokój może być uzasadniony, jeśli formularz wysyłkowy wymaga od Ciebie danych zupełnie niepotrzebnych do realizacji zamówienia. Wtedy najlepiej ponownie sprawdzić wiarygodność sklepu, a jeśli to konieczne – skonsultować się z jego pracownikiem w celu uzasadnienia wymogu.
Jeśli podajesz dane niezbędne do nadania przesyłki, nie masz powodów do obaw. Warto jednak wiedzieć, że nie zawsze dane od razu znikają z bazy sprzedawcy. Niekiedy są tam nawet przez kilka lat, ponieważ mogą przydać się podczas ewentualnych reklamacji. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o działaniu sklepów internetowych i e-commerce, koniecznie odwiedź stronę https://postpolska.pl/ecommerce/, gdzie czeka na Ciebie wiele praktycznych poradników.
Jak kupować przez internet – porady
Internet daje masę nieograniczonych możliwości, ale jest to także przestrzeń, w której na użytkowników czyha sporo zagrożeń. Wielu cyberprzestępców ucieka się do oszustw poprzez tworzenie fałszywych sklepów internetowych, które mogą wykraść nasze dane lub pieniądze. Dlatego bardzo ważne jest to, by sprawdzać wiarygodność witryn przed złożeniem zamówienia. Warto czytać opinie, kontrolować obecność certyfikatu SSL, a także sprawdzić za pomocą NIP-u, czy firma naprawdę istnieje. Niepokój mogą wzbudzać bardzo niskie ceny, nietypowe sposoby płatności czy potrzeba podawania zbyt wielu danych osobowych.
Leave a Reply