Torby papierowe są coraz bardziej modne w ostatnim czasie. Widzimy je w marketach spożywczych, firmach cateringowych czy sklepach z odzieżą. To ekologiczne rozwiązanie, ponieważ torby są wykonane z papieru z recyklingu. Torby papierowe są też eleganckie i można nadrukować na nich logo firmy.
Czym jest papier kraft?
Papier kraft jest wytwarzany z makulatury lub włókien pierwotnych. Oferowany jest w gramaturach 32, 50, 60, 70, 80, 90, 100–125 g/m². Im większa gramatura, tym papier bardziej przypomina tekturę. Najczęściej występuje w kolorze beżowym, szarym lub białym. W dystrybucji jest oferowany w arkuszach lub zwojach. Gramatura papieru sprawi, że będzie on gruby i nie przepuści światła. Niektóre rodzaje mają wzmocnioną strukturę, dzięki czemu papier wytrzymuje większe ciężary. Powierzchnia papieru jest jednolita, co ułatwi wprowadzenie nadruku. Wielu klientów wykorzystuje papier w stanie surowym. Można poddać go jednak obróbce w postaci dodania dodatkowej warstwy wewnętrznej lub zewnętrznej. Często stosowane technologie to laminowanie, gumowanie, powlekanie i metalizowanie. Papier gładzony maszynowo jest idealny do wielu zastosowań i może być przeznaczony do bezpośredniego kontaktu z żywnością.
Jakie są zastosowania papieru kraft?
Nie zdajemy sobie sprawy, że bardzo często w swoim otoczeniu mamy do czynienia z papierem kraft. Jest on wykorzystywany do produkcji ekologicznych toreb dla przemysłu spożywczego. Widujemy go więc w marketach, cukierniach, piekarniach czy jako opakowanie dla diet cateringowych. Torby papierowe mogą mieć nadruk firmy, który jest reklamą. Wykorzystywany jest także w przemyśle meblarskim do pakowania mebli. Znajdziemy go także w formie ozdobnych kopert, toreb, sznurków, taśm i wstążek. Jednym z zastosowań jest także zabezpieczenie powierzchni pomieszczeń podczas prac malarskich i remontowych. Papier kraft jest stosowany do zabezpieczenia krawędzi palet i towarów przed uszkodzeniem. Występuje wówczas w postaci tekturowych kątowników.
Rodzaje papierowych toreb
Producenci papierowych toreb zadbali o to, aby stworzyć wiele różnych modeli produktu. Każda firma czy osoba prywatna znajdzie zatem rozwiązanie dla siebie. Najczęściej będziemy mieć do czynienia z torbami brązowymi i białymi. Wyróżnia je naturalny wygląd i bardzo uniwersalne zastosowanie. Są wykorzystywane w piekarniach, cukierniach, sklepach spożywczych i sklepach odzieżowych. Sklepy bardzo często umieszczają swoje logo na torbach papierowych. Występują także torby kolorowe, które mogą mieć bardzo jaskrawe lub stonowane barwy. Ten rodzaj sprawdzi się jako torebki prezentowe lub firmowe. Niektóre firmy korzystają z toreb z okienkiem. To elegancja wersja papierowych toreb, która daje możliwość sprawdzenia zawartości bez otwierania. Ten produkt jest wykorzystywany jako torebka prezentowa lub opakowanie do prezentacji i promocji produktów. Znajdziemy w nich zestawy kosmetyków, alkoholi lub artykuły spożywcze. Torby mogą być gładkie lub prążkowane, a ich uchwyty mogą być płaskie lub skręcane. Produkt pozwoli na ułożenie kilku przedmiotów, a kształt pozwoli na zachowanie stabilności. Każdą torbę papierową można dowolnie spersonalizować, czyli umieścić na niej nadruk.
Zalety papierowych toreb
Wiele firm odchodzi od plastikowych toreb na rzecz papierowych. Kariera papierowych toreb ma miejsce nie tylko w dużych firmach, ale także małych i średnich przedsiębiorstwach. Produkt wspomoże tworzenie pożądanego wizerunku firmy i pozwoli ukazać ją jako luksusową. Wielu klientów korzysta z ładnych toreb nie tylko w celu dostarczenia produktu do domu. Takie torby są wielokrotnie używane przy okazji zakupów i stają się doskonałym nośnikiem reklamy. Torby papierowe są doceniane również ze względu na ekologię. Są bowiem w pełni biodegradowalne i mogą być poddane procesowi recyklingu. Ekologiczne podejście znacznie zwiększy prestiż firmy. Jedną z największych zalet toreb papierowych jest również nieograniczona możliwość personalizacji i dopasowania do konkretnego klienta.
Leave a Reply